Ordförande ALARM har ordet ???

Här diskuteras personalfrågor som löner, arbetsrätt, arbetsförhållanden m m utifrån det nya förbundet Alarms perspektiv.

Moderator: Wernvik

Skriv svar
emergency901

Ordförande ALARM har ordet ???

Inlägg av emergency901 » 17/9 2006 13:24

Senast vi hörde av han "Ordföranden" det var

2005-11-10 !!!!

Idag läser vi 2006-09-17.

Snart ett år sen någon form av facklig information på denna sida,
Hur är detta möjligt ?
Är det så facklig verksamhet bedrivs ?
Vad vill ALARM att vi skall tro ?

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 17/9 2006 16:11

Kan det vara så att ALARM liksom alla andra fack bygger sin verksamhet ute i verksamheterna? Så gör vårdförbundet, så gör kommunal, så gör byggnads, så gör seko osv osv.

Jag kan inte säga att det är så, men det är ingen som högt vill berätta att de hänger på ambulanssidan nu för tiden. Folk säger att det har att göra med att nivån har sjuknit så lågt att de inte känner igen sin egen verksamhet och kan inte stå för det gemtemot kunderna.
Kan det vara så att ALARM inte vill driva sin verksamhet på ambulansforum av en anledning?

Jaja, det är min refkeltion iaf.

Ordf. ALARM

Inlägg av Ordf. ALARM » 14/10 2006 10:48

Anledningen till att jag som ordförande inte skrivit på dessa sidor sedan den 22/6-06 då jag skrev senaste gången är att ALARM inte i första hand använder oss av ambulansforum för vår verksamhet.
Vår informationsspridning till våra medlemmar går genom tidningen S112 där vi köper 4 sidor per nummer, e-mejl och brevutskick.
Men den viktigaste servicen är de personliga besök på olika ambulansstationer där intresserade och medlemmar får träffa oss personligen och ställa frågor. Det är en mycket viktig del i det fackliga arbetet, att visa att vi finns till och skapa en relation med personerna ute i ambulansverksamheten. Vi måste se de enskilda medlemmarna/personerna och inte bara se medlemmarna som siffror eller som ett påhittat namn på ambulansforum. Att skapa en bra dialog och personlig relation med våra medlemmar är ett av vårt viktigaste arbete och som skiljer sig från de andra fackförbunden.

En annan anledning till att vi inte använder oss av ambulansforum är att vi inte har tid. Vi lägger mycket av vår tid på de medlemmar som behöver vår hjälp. Om våra medlemmar skulle önska att vi prioriterar ambulansforum i större utsträckning kommer vi självfallet att tillmötesgå de önskemålen.
Ambulansforum är dock ett bra sätt att ge både intresserade och medlemmar information och svara på frågor om vad som händer.

Skriv svar