Ordförande ALARM har ordet!

Här diskuteras personalfrågor som löner, arbetsrätt, arbetsförhållanden m m utifrån det nya förbundet Alarms perspektiv.

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 27/10 2005 22:50

Håll god ton och balla inte ur med massa pajkastning nu är ni vänliga.

Ps. Sjuksköterskan, observera att dina inlägg har fått stå kvar helt i orginal... :wink: DS.
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 27/10 2005 23:33

Wernvik: Respekt!
AMB ASS: Tja.... Räkna och värdera: 20v för 20 år sedan med DÅTIDENS rön eller 2 års akut och ambulanssjukvård plus tre år SSK studier.... I nutid.

Menmen, jag bryr mej inte mycket om dina åsikter, de som bestämmer förstår som tur är bättre!!

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 28/10 2005 4:38

Sjuksköterskan skrev:Wernvik: Respekt!
AMB ASS: Tja.... Räkna och värdera: 20v för 20 år sedan med DÅTIDENS rön eller 2 års akut och ambulanssjukvård plus tre år SSK studier.... I nutid.

Menmen, jag bryr mej inte mycket om dina åsikter, de som bestämmer förstår som tur är bättre!!
Du är rolig, och jag gillar din provokativa och extrema stil! De som bestämmer! Är inte du med och bestämmer?

Mellan en mosaik av patientfall denna stormiga natt är dina inlägg uppfriskande :lol:
Och du, BE SAFE.....
Blood Will Tell

Ordf. ALARM

Inlägg av Ordf. ALARM » 10/11 2005 14:38

Hej på er allihopa. Det var ett tag sedan jag skrev sist men nu tänkte jag ta och berätta lite vad som har hänt den senaste tiden.
Jag hoppas att vi kan lämna diskussionen om amb.sjv och amb.ssk bakom oss och istället diskutera ALARM.
Under sommaren och hösten har vi fått ihop 170 medlemmar från hela sverige, vilket motsvarar 4% av ambulanspersonalen i sverige. Fördelningen mellan ssk och amb.sjv är ca 40-60, vilket nästan motsvarar fördelningen i hela landet. Denna vecka håller vi på att starta upp avd gävleborg.
Fler runt om i landet har hört av sig för att vilja starta upp fler avdelningar vilket vi kommer att göra de kommande veckorna.

Skriv svar