Här för att bota min fobi

Här prata vi om allt möjligt, även sådant som inte har med prehospital sjukvård att göra. Här kan ingen tråd gå Off Topic och låses inte.

Moderator: ambus

Nervvraket

Här för att bota min fobi

Inlägg av Nervvraket » 14/10 2009 1:07

Jag är en hypokondriker (tjej, 22 år) som förutom sjukdomar och sjukhus har en lite udda fobi, nämligen ambulanser och ambulanssjukvårdare. Nu skrattar ni kanske, men det är faktiskt sant. Ser jag en ambulans ute så går jag över på andra sidan gatan. Ser jag ambulanssjukvårdare på ICA så skyndar jag mig till andra sidan butiken där jag är "säker". Dessutom drömmer jag ofta mardrömmar om att jag blir jagad av ambulansen och att jag springer för mitt liv men att ambulanssjukvårdarna ändå jagar mig med både bilar, sirener och bårar, allt för att fånga mig.
Innerst inne vet jag ju att detta inte händer i verkligheten, att det är min hjärna som spelar mig ett spratt, men bara det att jag ser en ambulans eller ambulanssjukvårdare ute så är min dag förstörd.
Jag går hos en psykolog för min hypokondri och nu har jag fått i uppdrag av henne att lära känna en ambulanssjukvårdare som ett led i att bota min fjantiga fobi så jag tänkte att det här forumet kunde vara ett första steg.

amb.nisse
Inlägg: 79
Blev medlem: 7/3 2009 22:31

Re: Här för att bota min fobi

Inlägg av amb.nisse » 31/1 2010 8:39

Hej du!
Låter jobbigt det där :? . Kan lugna dig med att vi är inte farliga, vill bara väl.
hoppas det löser sig

calle_p
Inlägg: 9
Blev medlem: 1/2 2010 23:26

Re: Här för att bota min fobi

Inlägg av calle_p » 10/3 2010 19:48

Hört talas om programmet outsiders?? de ringer dig nog snart haha

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Re: Här för att bota min fobi

Inlägg av Glock 18C » 10/3 2010 21:54

Folk som jobbar inom ambulanssjukvården är de mest artiga, välartikulerade, vänliga och medmänskliga människor som finns, alltid bemöter de sina medmänniskor med respekt, pratar aldrig illa om sina patienter före eller efter uppdrag och visar alltid att de verkligen bryr sig. :roll:

Hade jag haft fobi för ambulanspersonal så hade jag definitivt lagt benen på ryggen efter att ha läst det här forumet... :wink:
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

calle_p
Inlägg: 9
Blev medlem: 1/2 2010 23:26

Re: Här för att bota min fobi

Inlägg av calle_p » 10/3 2010 22:24

tur att jag är brandman då :D "lite större lite bättre" :wink:

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Re: Här för att bota min fobi

Inlägg av Glock 18C » 11/3 2010 21:59

Exakt :mrgreen:
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

amb.nisse
Inlägg: 79
Blev medlem: 7/3 2009 22:31

Re: Här för att bota min fobi

Inlägg av amb.nisse » 15/3 2010 13:58

[quote="Glock 18C"]Folk som jobbar inom ambulanssjukvården är de mest artiga, välartikulerade, vänliga och medmänskliga människor som finns, alltid bemöter de sina medmänniskor med respekt, pratar aldrig illa om sina patienter före eller efter uppdrag och visar alltid att de verkligen bryr sig. :roll:

:lol:

Skriv svar