OPIATER

Här diskuteras allt som rör läkemedelsbehandling inom ambulanssjukvården

Moderator: ambus

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 30/4 2006 20:36

Framtidsmål: Gosse lille.... Sorry om du blev förnärmad över mitt inlägg. Men hellre än bra var väl ändå pricken över i? Klart man drar på smilbanden när en wannabe skriver en opiatlista innehållande bla. Treo!!
Då får man faktiskt vara beredd på nån gliring..
Du kommer att smälta in bra med dom gamla ambulansrävarna avseende problem med att ta kritik. Frågan är hur de tacklar dina gay-tendenser...

Framtidsmål

Inlägg av Framtidsmål » 1/5 2006 4:01

Hahaha! Nu var du faktiskt lite rolig Sjuksköterskan ;). Gaytendenser *skrattar*. Det med treon skyller jag lite på läkemedelsverket som jag kontaktade i samband med att jag gjorde listan, gjorde en samanställning av det dom sa och fass. Tror faktiskt att det finns sjuksköterskor som inte heller vet om treo är en opiat(förutom oss nördar ;) ). Föresten! Med Gay så kanske du menade mitt lilla emlapåhopp:P Men vem sa att jag menade sexuellt;D.

LIPTON: Tack för komplimangen, ska se till att få mig lite mer erfarenheter av det "praktiska" ska ju i alla fall göra 5veckor i sommar:)

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 1/5 2006 15:36

Framtidsmål: Lugnt! Tror du blir en bra ambssk i framtiden. Min personliga åsikt är bara att människor som är "besatta" av sitt yrke ofta ter sig lite halvtöntiga. Blir oftast bäst med balans i tillvaron...... MVH

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 1/5 2006 18:42

Sjuksköterskan skrev:Framtidsmål: Lugnt! Tror du blir en bra ambssk i framtiden. Min personliga åsikt är bara att människor som är "besatta" av sitt yrke ofta ter sig lite halvtöntiga. Blir oftast bäst med balans i tillvaron...... MVH
En balans som du genom dina ödmjuka inlägg så fint demonstrerar :roll:
Blood Will Tell

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 1/5 2006 23:06

Novisen skrev:Sjuksköterskan! Kunskap ger ödmjukhet!
Det borde ju betyda att han inte kan någonting? :roll:


Nej, det där var elakt av mig. Jag kunde inte motstå! :)

Sjuksköterskan

Inlägg av Sjuksköterskan » 1/5 2006 23:21

ZAjben: Ojojoj!!! Buspojke där!! Jag kommer att ligga sömnlös inatt av ditt otäcka påhopp.....

Novisen
Inlägg: 1630
Blev medlem: 17/10 2004 20:26
Ort: Norrland

Inlägg av Novisen » 2/5 2006 8:18

Sjuksköterskan har en massa kunskap som han skulle kunna dela med sig till oss andra..........

Lipton

Inlägg av Lipton » 2/5 2006 10:47

Novisen: Jag vet. Det är bara så svårt att locka ut den... (under avd. sexuella anspelningar 8) )

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 2/5 2006 16:36

Sjuksköterskan skrev:ZAjben: Ojojoj!!! Buspojke där!! Jag kommer att ligga sömnlös inatt av ditt otäcka påhopp.....
Ja, herregud! Fy på mig. Hoppas att jag inte berövade dig allt för mycket skönhetssömn. :P
Novisen skrev:Sjuksköterskan har en massa kunskap som han skulle kunna dela med sig till oss andra..........
Givetvis! Det var inte kunskapen jag syftade på, och jag hoppas att du såg den stora portionen ironin i mitt inlägg. :)

Novisen
Inlägg: 1630
Blev medlem: 17/10 2004 20:26
Ort: Norrland

Inlägg av Novisen » 2/5 2006 23:17

zAjben!

Inga problem med att se ironin. Sjuksköterskan glänser ibland. Vill locka fram det lite oftare. Vill att andra ska kunna se det mellan raderna varav min förstärkning av syftet du visade i ditt ironiska inlägg. * vad jag bajsar ord just nu!!!!!!

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 4/5 2006 17:35

Suck... Nu har sjuksköterskan lyckatd sabotera en till tråd enbart genom att provocera. Varför går man på det gång på gång?

Framtidsmål

Inlägg av Framtidsmål » 5/5 2006 7:52

Lyssna på Niklas nu! Från och med nu så är det OPIATERNA och inte personliga diskussioner som gäller. Vi kan starta en diskussion med namnet "dirty nurse" där vi kan diskutera sjuksköterskan senare.... :)

Emil

Inlägg av Emil » 16/5 2006 0:04

Med risk för att låta spydig, vad är syftet med denna tråd?

Framtidsmål

Inlägg av Framtidsmål » 16/5 2006 9:32

Emil skrev:Med risk för att låta spydig, vad är syftet med denna tråd?
Syftet är rent intresse för farmakologi :) . Specifiera gärna vad du menar med syfte? Du kan ju lika väl klaga på andra trådar där det bara disuterars knep för att jävlas med sånna som kör för nära eller liknande :) Det är ett forum, inget lexikon :)

Emil

Inlägg av Emil » 16/5 2006 13:02

Uppfattade det mest som att du ville skylta med vad du kan. Men det kanske var en feltolkning. Ta och tagga ner lite och ta inte allt så personligt. Det var inget illa menat.

Skriv svar