Arbetskläder.

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

kire1111
Inlägg: 139
Blev medlem: 18/12 2007 13:42

Inlägg av kire1111 » 11/7 2008 22:13

Grönt är inte snyggt, och det är självklart kvaliten på tyget som gör att de är säckiga inte färgen :shock: .

DirtyNurse
Inlägg: 107
Blev medlem: 16/9 2007 15:19

Inlägg av DirtyNurse » 12/7 2008 15:30

Det är samma företag som tillverkar både blåa och gröna kläder oftast, taiga, Weenas mfl. Tror att du råkat ut för ett dåligt exemplar som köpts in, kan garantera dig att våra gröna kläder är mycket trevliga. Vi har från både Weenas(mest byxor) och allt nytt från Taiga. T-shirtarna är jättesköna, tröjorna har slitstarkt och bra material, har heller inga som helst invändningar mot byxorna. Hade innan Blåa Weenas112(som jag fortfarande använder när den andra är i tvätten, är också mycket nöjd med dessa).

Kan också tillägga att polisen och brandkårens kläder nog båda två är varmare än vad våra är. Svettas kommer man att få göra i det här jobbet då kläderna både skall vara slitstarka(inte får var för tunna) och skall erbjuda ett skydd för den som använder dem. Man behöver inte göra det så svårt för sig, ta av dig tröjan om det blir för varmt :P, när vi skall ha skyddskläder är det inte mycket att göra åt. Bättre att svettas på sommarn än att frysa på vintern ;)

Kan dock hålla med dig om att dom vita uniformerna, som jag tror mig sett i Uppsala/gbg(rätta mig vid fel), är ett snyggt komplement till de vanliga kläderna man ser ute på olika stationer.

De största problemen vi har haft med kläder som gjort att vi reklamerat/valt andra märken är att logotyper och siffror lossnar vid tvätt/slitage. Kvaliteten har jag aldrig kunnat klaga över på några av de plagg jag hunnit använda
Leg. Sjuksköterska, Ambulanssjukvårdare, Undersköterska

SOS112
Inlägg: 102
Blev medlem: 12/3 2004 9:55
Ort: VGR

Inlägg av SOS112 » 15/7 2008 21:22

kire1111 skrev:...kommer åkandes i en grön urtvättad säck ...
Spot on ol' chap, spot on

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 16/7 2008 13:11

Föredrar 112 före taiga. Taigaklädernas material känns väldigt plastigt.

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 17/7 2008 9:40

+1 på aceofspades

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 19/7 2008 22:48

Isidor skrev:+1 på aceofspades
?

Nacdelen med taiga är att materialet känns lite som grov segelduk. Och efter ett par omgångar i tvättmaskinen luktar de fantastiskt illa. Nej, jag föredrar weenas112. Byxorna kunde förvisso vara mindre "stiff", men tröjorna är suveräna!

Skriv svar