Sänd en ros till Bobby

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Ozena
Inlägg: 21
Blev medlem: 6/6 2005 16:47
Ort: Norrland

Inlägg av Ozena » 7/5 2006 19:56

Var och en gör som dom själva vill, naturligtvis. Ja, ditt inlägg (Maul) var klumpigt formulerat. Vad jag menar är att antingen sms:ar du eller så gör du det inte, så enkelt är det.

Denna pojke har troligtvis inte fått någon större kvantitet av vare sig kärlek eller gåvor under sin livstid. Vare sig han ser rosen från himlen eller inte känns det på något sätt bra med en förenad symbolisk gest som kanske på någe vis kan få upp ögonen för att detta är ett problem som troligtvis inte endast Bobby fått leva med.

Var och en gör som dom själva vill.
"Det smör och whisky inte kan bota är obotligt." Irländskt citat.
"Av sjukdomens bitterhet lär människan den goda hälsans sötma." Spanskt citat.

Anonymous

Inlägg av Anonymous » 7/5 2006 23:19

Gurra skrev:Jahaja och vad säger man egentligen till/om en så sanslöst idiotisk kille som Maul. Torde inte räcka med "väx upp" då dina övriga engagemang på nätet visar en liiiiten kille som vill vara något annat, och borde vara det.
I denna branch måste det finns engagemang och empati för det vi sysslar med och för dem vi gör det. Det handlar inte om en ego-maschotripp utan det får du ägna dig åt när du leker star-wars......... Gurra
Vad jag gör på min fritid eller inte har inget med min jobbprestation att göra för fem öre. Bara för att jag inte sitter och glor på fotbol, hockey och jobba på ölmagen varenda lediga stund som "en riktig" ambulansare ska göra. Skänk du en blomjävel om du tror att du kommer till himlen fortare, för du verkar ju vara en riktigt bra människa.

Tack för mig på det här forumet.

Crille
Inlägg: 33
Blev medlem: 5/5 2005 22:32
Ort: Uppsala/ Stockholm

Inlägg av Crille » 7/5 2006 23:28

Måste bara säga att detta var en riktigt onödig disskusion.

Skänk, eller inte skänk! Kan det bli enklare!

Användarvisningsbild
malanentalo
Inlägg: 28
Blev medlem: 7/5 2005 12:43

Inlägg av malanentalo » 10/5 2006 22:14

Ett litet bidrag till stackars lilla gossen :cry:

Kan bara inte fatta att det finns sådan människor som är kapabla till något dyligt. :x :evil:
Inget vara för evigt - inte ens dina problem

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 11/5 2006 16:07

Spelar det någon roll om Bobby ser några rosor från himlen eller inte??
Detta bör väl ses som en gest där människor tillsammans tar ställning och visar att de inte godtar att såna här tragiska händelser inträffar.

Jag hoppas att de slänger ut Bobbys sk. föräldrar till lynchmobben så att de kan hissas upp i varsin flaggstång på torget. Sedan är det fritt fram för vemsomhelst att tända ett ljus för Bobby och placera det under deras fötter.

Användarvisningsbild
malanentalo
Inlägg: 28
Blev medlem: 7/5 2005 12:43

Inlägg av malanentalo » 11/5 2006 20:02

aceofspades skrev:Spelar det någon roll om Bobby ser några rosor från himlen eller inte??
Detta bör väl ses som en gest där människor tillsammans tar ställning och visar att de inte godtar att såna här tragiska händelser inträffar.

Jag hoppas att de slänger ut Bobbys sk. föräldrar till lynchmobben så att de kan hissas upp i varsin flaggstång på torget. Sedan är det fritt fram för vemsomhelst att tända ett ljus för Bobby och placera det under deras fötter.
Tycker jag lät som en mycket bra idé.
Inget vara för evigt - inte ens dina problem

Skriv svar