Anmälan av felbehandling.

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Anmälan av felbehandling.

Inlägg av Linda » 24/10 2006 23:33

Behöver all hjälp jag kan få nu !

Behöver veta ALLA nämnder man kan anmäla till för ersättning för felbehandling, kränkning, utsättande för stor hälsorisk samt framtida hälsorisker samt humanitära skäl.
Gäller Östergötlands län om det nu har betydelse.

klerty

Inlägg av klerty » 25/10 2006 10:10

Törs man fråga vad som har hänt?

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 25/10 2006 11:58

klerty skrev:Törs man fråga vad som har hänt?
viewtopic.php?t=1450

Nu över 10 månader utan behandling och utan läkarkontakt. !

behöver fortfarande svar på var jag anmäler om ersättning samt om man behöver advokat för att stämma svenska sjukvården ?

Tompa31

Inlägg av Tompa31 » 25/10 2006 12:46

Börja med att ringa en advokat i civilrättsliga mål. Inte allt för ofta har de någon sorts billig/gratis telefonrådgivning om de är seriösa.

HSAN är väl ett måste att få ärendet till. Tror du kan skicka till de själv.

Begär utt dina journaler från perioden, de är väl ett måste att ha.

Kanske en början.

Lycka tll.

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 26/10 2006 14:37

Tompa31 skrev:Börja med att ringa en advokat i civilrättsliga mål. Inte allt för ofta har de någon sorts billig/gratis telefonrådgivning om de är seriösa.

HSAN är väl ett måste att få ärendet till. Tror du kan skicka till de själv.

Begär utt dina journaler från perioden, de är väl ett måste att ha.

Kanske en början.

Lycka tll.
Journalkopior har jag begärt och fått från min gynekolog där hela historien började, har även begärt från Endokrin dit jag blev skickad men har inte fått och de svarar inte på mail samt kopplar bort mig när jag ringer ang. mina kopior.

HSAN har jag inte anmält till men funderat på det, vem anmäler jag? Båda läkarna ? Måste jag då ha två blanketter eller kan det göras på samma ?

Får söka lite efter en advokat , nu vet jag iallafall inriktning på advokat. det vimlar ju av dom.
TACK för din hjälp

prehospital
Inlägg: 619
Blev medlem: 12/3 2004 5:45

Inlägg av prehospital » 26/10 2006 19:21

HSAN: www.hsan.se

Patient- och förtroendenämnden, Landstinget i Östergötland: http://www.lio.se/templates/Page.aspx?id=3803

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 27/10 2006 12:38

prehospital skrev:HSAN: www.hsan.se

Patient- och förtroendenämnden, Landstinget i Östergötland: http://www.lio.se/templates/Page.aspx?id=3803
Har nu skrivit ut anmälningsblankett till HSAN via deras hemsida så det blir troligen en anmälan dit också, vill byta läkare innan först med tanke på utskällningen jag fick efter att Patient & Förtroende nämnden hade ringt henne.
Har anmält detta två gånger till Patient & Förtroendenämnden så de är väl medvetna om problemet.

Skriv svar