Tatueringar

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Matacz

Tatueringar

Inlägg av Matacz » 10/4 2007 14:04

Hallå där!
Jag undrar ifall någon här vet hur arbetsgivare eller liknande inom vården ställer sig till att man har tatueringar, exempelvis på armarna och benen? Jag har ofta fått höra att jag kommer att få svårt att få mig ett jobb inom vården bara för att jag har många tatueringar...
Finns det kanske några tatuerade ambulanssjukvårdare här som kan upplysa mig? :)

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 11/4 2007 6:56


Matacz

Inlägg av Matacz » 11/4 2007 18:28

Okej, det va ju rätt så positivt. Tack för svaret Linda! :)

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 12/4 2007 6:56

Matacz skrev:Okej, det va ju rätt så positivt. Tack för svaret Linda! :)
Vassego 8)

snobbo

Inlägg av snobbo » 13/4 2007 5:39

Kan bara tala ur egen erfarenhet och jag har bara fått min underarmstatuering kommenterad av en patient och då var en positiv sådan. Däremot tror jag motivet kan spela roll beträffande reaktioner.

Precis som det stod i den andra tråden skulle jag inte riskera jobbet på en anställningsintervju pga min tatuering utan skulle ha långärmat, tyvärr men så är det.

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 15/4 2007 17:12

snobbo skrev:Kan bara tala ur egen erfarenhet och jag har bara fått min underarmstatuering kommenterad av en patient och då var en positiv sådan. Däremot tror jag motivet kan spela roll beträffande reaktioner.

Precis som det stod i den andra tråden skulle jag inte riskera jobbet på en anställningsintervju pga min tatuering utan skulle ha långärmat, tyvärr men så är det.
Kan hålla med. Ofta är det patienter som kommenterar, ibland är det "usch vad fult, du kommer att ångra dig en vacker dag", men för det mesta är det inga större reaktioner.
Beror säkert mycket på motivet som du säger. Det är ju lite neutralare med en oskyldig tribal på överarmen än en stor dödskalle med texten "I´m gonna hunt You down Bitch! på underarmen.

Skriv svar