Patrullerande ambulanser?

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Guz

Patrullerande ambulanser?

Inlägg av Guz » 21/5 2008 22:56

En fråga som jag funderat över ett tag men av någon anledning inte frågat över är om de ambulanser man ser som är ute och kör alla är, eller har varit, på någon form av uppdrag? Eller är det så att det finns "patrullerande" ambulanser?

Jag ser dock ingen anledning till patrullerande ambulanser, men jag är ändå nyfiken.

Tacksam för svar,
/Gus

D_skalis
Inlägg: 34
Blev medlem: 18/12 2007 10:11
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av D_skalis » 21/5 2008 23:21

Det finnsinga patrullerande ambulanser vad jag vet. Man kan vara ute och göra andra ärenden, Kaffet kanske var slut på station och skall man inhandla nytt så får man ta ambulansen. Jag har sett ambulansen handla på ica här i stan flera gånger.

/David

Putte
Inlägg: 144
Blev medlem: 25/7 2004 19:30
Ort: Sweden

Inlägg av Putte » 22/5 2008 10:12

Ambulanser kan ha passningsuppdrag dvs är det ont om ambulanser i en region kan en ambulans passa mot det området för att förbättra akutberedskapen. Vanligare är dock att kaffet är slut eller att det är dags för pizza.....

Guz

Inlägg av Guz » 22/5 2008 13:54

Mmmm, nu blir jag hungrig... :)

Tack för svar.

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 22/5 2008 23:40

Eller den sedvanliga glassen på stan. Vi brukar oftast ta ett varv och göra diverse ärenden i samband med att vi lämnat en patient, så blir det inte så mycket åkande in och ut i onödan.

kire1111
Inlägg: 139
Blev medlem: 18/12 2007 13:42

Inlägg av kire1111 » 26/5 2008 16:40

Kan vara så att ambulansen är på väg tillbacka från akuten till stationen eller åker på ett nytt uppdrag. Eller på väg till ett passnings uppdrag eller handla mat. Där jag jobbar är det sällan vi åker och köper pizza eller glass när vi syns är det mest för att vi fått jobb eller är på väg hem igen till stationen.

aceofspades

Inlägg av aceofspades » 26/5 2008 23:53

Hur klarar ni er utan pizza och glass?? :lol:
Det är ju den mest brådskande körningen på hela dan!

Skriv svar