Ambulanssjukvårdare...Jobba som ambulansbehandlare i danmark

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

anders
Inlägg: 9
Blev medlem: 8/7 2008 10:30

Ambulanssjukvårdare...Jobba som ambulansbehandlare i danmark

Inlägg av anders » 8/7 2008 13:39

Se hit AMBULANSSJUKVÅRDARE MED 20 ELLER 40 VECKORS UTB.......kan ni tänka er jobba som ambulansbehandlare i danmark maila då ert intresse på andersfalck223@hotmail.com så kommer jag att maila er om mer info, det är ju så att här i sverige är ambulanssjukvårdare inte attraktiva förutom när det är någon vakans eller under sommaren, men i dk är ens kompetens och erfarenhet mer än välkommen då det är en verksamhet som är under stor utvekling, jobbar själv idag som ambulansbehandlare i danmark...lämna avbytarbänken i sverige och kom in i matchen igen i danmark[/i][/b]


Falcks Ambulanstjänst i östra Danmark söker sjukvårdare. Falck Region Öst täcker delar av Storköpenhamn och Norra Själland. Falcks ambulanstjänst i Köpenhamn erbjuder ett spännande jobb som ambulanssjukvårdare. Du kommer att utgöra en del av ett företag under intensiv utveckling, där en hög yrkesmässig nivå och utveckling står i fokus, samt där utbildnings- och utvecklingsmöjligheterna är stora. För alla befattningar gäller att man lägger stor vikt vid yrkesmässig kompetens, självständighet, beslutsförmåga och flexibilitet, men inte desto mindre vid god samarbetsförmåga i förhållande till kolleger och övriga samarbetspartners. Före anställningens början kommer du att presenteras för en introduktion. Denna introduktion ska säkerställa att du känner till Falck och hur ambulanstjänsten fungerar. Introduktionen kommer att verkställas så snart du blivit anställd, under tiden som din meritansökan behandlas hos danska SIRIUS/Sundhedsstyrelsen. En förutsättning för att bli anställd är att du:
 Har en ambulansutbildning som kan jämföras med den danska utbildningen
 Av hälsomässiga skäl kan godkännas för anställning
 Har god fysik och en god hälsa som matchar jobbet
 Har en klanderfri straffattest
 Har ett gott personligt uppträdande
 Är innehavare av relevanta körkort
 God allmänbildning
För ytterligare information, kontakta den HR-Områdeleder Ghita Pedersen på tel. +45 44 20 96 42, dagtid eller e-mail: ghp@falck.dk Ansökan: Skriftlig ansökan, märkt: ”ambulanssjukvårdare” skickas till: Falck Danmark A/S Att. Julie Damgaard Nielsen Kongebakken 1 DK-2765 Smørum Danmark
Eller på e-mail: judn@falck.dk Med ansökan skall följande bifogas:
 Körkortsdokumentation
 Dokumentation för ambulanskompetens
 Utbildningsdokument, betygsavskrifter
 Foto
Senast redigerad av 2 anders, redigerad totalt 10 gång.

P502

Inlägg av P502 » 8/7 2008 17:11

Hej Anders!

Vad kul! Kan du inte berätta mer om jobbet, vad du får göra, lön, arbetstider osv? Vi är säkert många som undrar?

anders
Inlägg: 9
Blev medlem: 8/7 2008 10:30

Re: Ambulanssjukvårdare...Jobba som ambulansbehandlare i dan

Inlägg av anders » 8/7 2008 17:20

anders skrev:Se hit AMBULANSSJUKVÅRDARE.......kan ni tänka er jobba som ambulansbehandlare i danmark maila då ert intresse på andersfalck223@hotmail.com så kommer jag att maila er om mer info, det är ju så att här i sverige är ambulanssjukvårdare inte attraktiva förutom när det är någon vakans eller under sommaren, men i dk är ens kompetens och erfarenhet mer än välkommen då det är en verksamhet som är under stor utvekling, jobbar själv idag som ambulansbehandlare i danmark...lämna avbytarbänken i sverige och kom in i matchen igen i danmark[/i][/b]

hej, jo visst men jag ska iväg ojobba nu så jag vänder tillbaka imorrn med fulständig info
mvh anders

kire1111
Inlägg: 139
Blev medlem: 18/12 2007 13:42

????

Inlägg av kire1111 » 9/7 2008 0:42

Hur ska man lyckas höra vad dansken säger då. Inte lätt språk direkt

DirtyNurse
Inlägg: 107
Blev medlem: 16/9 2007 15:19

Re: ????

Inlägg av DirtyNurse » 9/7 2008 9:12

kire1111 skrev:Hur ska man lyckas höra vad dansken säger då. Inte lätt språk direkt
Hehe, tänkte på precis samma sak. Deras sätt att räkna är ju lite speciellt också vad jag förstått. Ändå spännande att få reda på lite mer om vårat grannland.
Leg. Sjuksköterska, Ambulanssjukvårdare, Undersköterska

anders
Inlägg: 9
Blev medlem: 8/7 2008 10:30

Re: ????

Inlägg av anders » 9/7 2008 12:39

DirtyNurse skrev:
kire1111 skrev:Hur ska man lyckas höra vad dansken säger då. Inte lätt språk direkt
Hehe, tänkte på precis samma sak. Deras sätt att räkna är ju lite speciellt också vad jag förstått. Ändå spännande att få reda på lite mer om vårat grannland.

Hej på er alla, jo ni undrar lite om danmark, klart många tänker på om man ska klara av språket, jag hade själv lite problem i början men ni ska veta att så svårt är det faktiskt inte klart deras räkne sätt är rakamotsatsen till vårat men det lär man sig ganska fort, jag har jobbat där nu i 8 månader och jag kan kommunicera med akutmott, kardiologer vid anv av telemed osv man kommer nog att lägga under intrudoktionen som är på ca 4mån en basic språkutb för dom som känner att dom har behov för det,när man börjar så är det en intro på ca 4mån med full lön
jag brukar ligga på ca lön24500skr ut på en arb tid ca 136 tim pr mån,
man jobbar dag 1, 0800-1800 dag 2 0700-1900 dag 3 1900-0700 sen fri tre dagar 5v semester ingen karens vid sjukdom

ni som känner att ni vill ha mer info o vill pröva på något nytt kan ringa mig på 0763406635 det är lite svårt att skriva allting här på ett sammanhängande sätt så att det blir bra men ring gärna så får ni helhetsbilden

mvh anders

mvh anders

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 9/7 2008 17:53

Har svårt att se fördelarna faktisk.. Mest nackdelar. Lönen är sämre än i Sverige om man räknar en ssk. 5 veckors semester har vi i sverige och "ingen karensdag" är ju ingen jätevinst. Tror att den genomsnittlige ambulansaren i sverige är sjuk max 2 ggr per år.

anders
Inlägg: 9
Blev medlem: 8/7 2008 10:30

Inlägg av anders » 9/7 2008 18:40

Niklas Karlsson skrev:Har svårt att se fördelarna faktisk.. Mest nackdelar. Lönen är sämre än i Sverige om man räknar en ssk. 5 veckors semester har vi i sverige och "ingen karensdag" är ju ingen jätevinst. Tror att den genomsnittlige ambulansaren i sverige är sjuk max 2 ggr per år.

ja åsikterna är ju som baken delad, lönen vet vi ju att den är bättre över sundet spelar ingen roll var du jobbar i sverige så har du ju definitivt ingen grundlön på 28000skr pr månad o då jämnför jag med gammla kollegor här i sverige en nyutbildad ssk vubad grundlön19700skr för 4års studier nej tack, eller 40veckors amb utb 28000skr grundlön i dk mmmmm ja tack.



nåväll ni som e intresserade hör gärna av er om det finns ngr funderingar

mvh anders

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 9/7 2008 19:35

Som jag förstår det har ni paramedicsystemet? Hur konvereras det från det svenska systemet? Har man ungefär samma lm?

anders
Inlägg: 9
Blev medlem: 8/7 2008 10:30

Inlägg av anders » 9/7 2008 21:03

Niklas Karlsson skrev:Som jag förstår det har ni paramedicsystemet? Hur konvereras det från det svenska systemet? Har man ungefär samma lm?

jo paramed konceptet kan man väll säga att vi har i dk, combi usk o ambsjkv utb jämnställer man i dk som att det är emot paramed hållet, på lm hållet är det på en annan nivå än i sverige nämligen lägre, vi använder oss endast av ventoline,nitro, asa,glucagon,narcanti,heparin,plavix,epipen,stesolid,entonox o naci iso inf iv det är vad vi har att tillgå, det är nämligen styrt av läkarorg i dk att för mkt lm i amb njaa vi får se, men det är en verksamhet under utv, sen o andra sidan det längsta vi har till akutmott e ca 15min, men så är det inte mkt man kan göra åt men jag tycker att det sätt som funkar i den prehsp verksamheten och för mig, nått som är ett krav för alla som ska jobba som ambulansbehandlare i dk är att man ska ha phtls utb har man inte den får man den.

mvh anders

kire1111
Inlägg: 139
Blev medlem: 18/12 2007 13:42

Inlägg av kire1111 » 9/7 2008 23:18

Tackar för info Anders. Men fortsätter nog mina ssk.studier i Sverige och sliter på som ambulanssjukv. stockholm. Sverige är ändå sverige tryggt och ett språk man kan

ha de

DirtyNurse
Inlägg: 107
Blev medlem: 16/9 2007 15:19

Inlägg av DirtyNurse » 9/7 2008 23:30

Har idag pratat med Anders och fått bra svar på tal angående mina frågor och tankar. Jag tycker ni som är intresserade skall ta er tid att ringa och få höra lite hur dom har det i vårat grannland.

Mycket som verkar väldigt bra må jag säga. Skall bli mycket intressant att föra en vidare kontakt och se vart man hamnar, vem vet, efter en 20minuter i telefonen så är jag faktiskt inte alls lika skeptisk mot att arbeta i Danmark.
Leg. Sjuksköterska, Ambulanssjukvårdare, Undersköterska

peder
Inlägg: 357
Blev medlem: 31/7 2004 22:28

Inlägg av peder » 10/7 2008 10:39

finns akutbilen (Hurtig Respons Enhed) i köpenhamnsområdet (eller i pendlingsavstånd från sverige)? eller är det bara på landsbygden? Vet du vem det är som är arbetsgivare för den?
Den friske har många önskningar, den sjuke bara en.

anders
Inlägg: 9
Blev medlem: 8/7 2008 10:30

Inlägg av anders » 10/7 2008 11:35

peder skrev:finns akutbilen (Hurtig Respons Enhed) i köpenhamnsområdet (eller i pendlingsavstånd från sverige)? eller är det bara på landsbygden? Vet du vem det är som är arbetsgivare för den?
det finns läkarbil o det är köprnhamnsbrandkår som står för den

Skriv svar