Samaritens intåg i Danmark

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 14/1 2009 20:59

Handlar ju inte bara om pengar.. Beställaren har stora öron och de vet om hur mycket det fuskas på den firman.. Bara det att man fuskar och fortfarande kör med ovubbade syrror har retat gallfeber på beställaren.. Samartiten tror att de kommer undan eftersom man inte blir utskällda av beställaren.. Men hämnden är ljuv!!

Det är heller ingen hemlighet att beställaren är irriterade för att samariten inte klarar av att rekrytera kompetent personal till sin akutbil. Klagomålen från verksamheten och ex. KS är högljudda, vilken inte är fallet med akutbilen på sirius. Det finns försås bra personal där också och jag personlign har ingen emot de flesta som människor, men som yrkesfolk finns där mycket att önska..

goozer
Inlägg: 34
Blev medlem: 13/7 2004 22:16

Inlägg av goozer » 14/1 2009 22:27

vilka stationer är det främst som kör ovubbat?
Vad menas med dålig kompetens på akutbilen? alla är väl anssk eller menar du att det personligt?

Den där är du skyldig att förklara för det är ganska stora anklagelser.

kire1111
Inlägg: 139
Blev medlem: 18/12 2007 13:42

Inlägg av kire1111 » 14/1 2009 23:47

Måste det förklaras den som känner sig skyldig lär väl bli upprörd och ta åt sig. För det finns alltid folk på fel plats.

Niklas Karlsson
Inlägg: 1473
Blev medlem: 14/7 2004 13:49

Inlägg av Niklas Karlsson » 15/1 2009 10:02

Det ÄR allvarliga anklagelser och de har jag framfört mun till mun så det ska inte vara några konstigheter..

Alla är förstås ane. ssk men några av dom får väldigt frekventa avvikelser och det är specifikt för 993. Tråkigt nog är det bla detta som jag tror är orsaken till att akutbilarna kommer läggas ner.

Trodde jag skulle få mothugg från JNES på forumet men icke. Så för att föregå det vill jag säga att det är han som lyfter samariten kompetensmässigt och att det är en person jag inte vill bli jämförd med, yrkesmässigt.

Baltazar

Inlägg av Baltazar » 16/1 2009 13:06

Niklas Karlsson skrev:Handlar ju inte bara om pengar.. Beställaren har stora öron och de vet om hur mycket det fuskas på den firman.. Bara det att man fuskar och fortfarande kör med ovubbade syrror har retat gallfeber på beställaren.. Samartiten tror att de kommer undan eftersom man inte blir utskällda av beställaren.. Men hämnden är ljuv!!

Det är heller ingen hemlighet att beställaren är irriterade för att samariten inte klarar av att rekrytera kompetent personal till sin akutbil. Klagomålen från verksamheten och ex. KS är högljudda, vilken inte är fallet med akutbilen på sirius. Det finns försås bra personal där också och jag personlign har ingen emot de flesta som människor, men som yrkesfolk finns där mycket att önska..

Bästa Niklas.
Ganska starka anklagelser som du borde ha belägg för. Några frågor som du borde besvara:

1. Hur vet DU att beställaren; härunder CAK är irriterade för att det "fuskas" inom det nämnda bolaget?

2. Har DU kontakter inom CAK som berättar att de är missnöjda med rekrytteringen på A993? (Vad jag vet så sitter de gamla syrrorna/uskorna kvar på akutbilen).

3. Hur vet DU att att klagomålen på A993 från verksamheten och KS är högljudda. "Verksamheten", är det din station?

Jag vill påpeka att jag inte är ute efter att försvara Samariten, hänga ut varken dig eller någon annan, utan önskar att du utvecklar dina påståenden ytterligare.

Vänlig hälsning Balt.
Senast redigerad av 1 Baltazar, redigerad totalt 16 gånger.

goozer
Inlägg: 34
Blev medlem: 13/7 2004 22:16

Inlägg av goozer » 16/1 2009 13:17

Kan hålla med baltazar, känner inte igen den kritik som "niklas karlsson" skriver om, är du i verksamheten själv? Annat bolag kanske.

tror du behöver utveckla mer.... :shock:

effo

Samariten

Inlägg av effo » 16/1 2009 15:58

Vet inte vad Niklas har på fötterna men kan man läsa till Bolagsverket inlämnade bokslut i relation till personalantal, omkostnader m.m. så ifrågasätter man vissa saker vilket SLL aldrig gjort.Det är lägsta pris som gäller och då kan man tumma på kvalitet, tillsyn och lagar.Man undrar också över vissa inblandades uppgivna små inkomster till skattemyndigheten i förhållande till arbetsinsats/tid.
En skatterevision på alla Stockholms ambulansföretag skulle vara på sin plats för att säkerställa lika utgångspunkt i kommande upphandlingar

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 16/1 2009 22:06

Bra att saken om ovubbade syrror kommer upp till debatt. Bra att Nicklas lyfter frågan. Jag startar en ny tråd i ämnet.
Blood Will Tell

Skriv svar