Projekt!

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Projekt!

Inlägg av zAjben » 20/12 2004 8:59

Tänkte söka lite hjälp här angående ett projektarbete om ambulanssjukvård. Jag har bestämt mig för detta ämnesområde då det intresserar mig väldigt mycket och sökt hjälp av några människor här på forumet. Däremot har jag stött på några problem som behöver lösas.

1) Det är ett krav på att det ska vara ett undersökande och utredande projekt; har ni några tips om någonting som

Jag har idéer om antingen undersöka medicinska kapaciteten eller hur ambulanssjukvården påverkas av nerskärningarna och de nya reglerna som är på ingång. Det senare verkar lättare att skriva om, då det tidigare verkar bli en aningen för mycket 'fakta'. Vad tycker ni? Har ni några tips?

2) Har ni några tips för hur man kan undersöka ovanstående? Det är krav på att det skall finnas med en 'undersökning' i projektet.

3) Fakta i form av tidigare undersökningar och forskning kring ämnesområdet ni rekommenderar alternativt de som står ovan..

Hoppas att det finns någon här som har lust att hjälpa till!

Tack på förhand,

/Tobias