Man avled i olycka med vedklyv, dömdes för sexuella övergrep

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Man avled i olycka med vedklyv, dömdes för sexuella övergrep

Inlägg av Glock 18C » 31/3 2009 9:44

Bild

Trodde man slapp straff om man var död, men nu kanske det står en urna nånstans i en cell... :D

Denna notis fanns i Borås tidning.
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

DirtyNurse
Inlägg: 107
Blev medlem: 16/9 2007 15:19

Inlägg av DirtyNurse » 31/3 2009 10:49

Man kan ju undra vilken kroppsdel han satt fast med i maskinen. Kanske var självförsvar från den mekaniska världen...

Nej nu är vi nästan lite makabra.... Men tryckfel är lite roliga, även om olyckan är tragisk
Leg. Sjuksköterska, Ambulanssjukvårdare, Undersköterska

johnjohn
Inlägg: 122
Blev medlem: 22/1 2006 16:18

Inlägg av johnjohn » 31/3 2009 14:07

Tragisk?? En död pedofil är en bra pedofil.

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Inlägg av Glock 18C » 31/3 2009 19:54

Ja, och en sak som är extra märklig är att han inte bara är död, han dömdes TILL sexuella övergrepp på en femtonåring.
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 1/4 2009 13:23

Tycker att denna tråden är minst sagt respektlös och opassande!
Det är väl ganska tydligt att tryckfels Nisse varit framme!

forumet är ju trots allt öppet för mer än oss inom ambulanssjukvården, och denna tråden och "utomstående" kan nog få en väldigt felaktig bild av oss.

Skärp er!

ICF

Inlägg av ICF » 1/4 2009 15:35

Isidor skrev: forumet är ju trots allt öppet för mer än oss inom ambulanssjukvården, och denna tråden och "utomstående" kan nog få en väldigt felaktig bild av oss.

Skärp er!

"Ambulanssjukvården - för dig utan humor!" :(

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Inlägg av Isidor » 1/4 2009 18:30

Utan humor??

Vad är det som säger att anhöriga till denna man inte finns här på forumet?

Användarvisningsbild
AMBASS
Inlägg: 1395
Blev medlem: 21/3 2004 22:59
Ort: Stockholm - London

Inlägg av AMBASS » 2/4 2009 22:18

Isidor skrev:Utan humor??

Vad är det som säger att anhöriga till denna man inte finns här på forumet?
Bra skrivet Isidor!

Jag är uppriktigt trött på denna gradering av olika övergreppsbrottslingar. Självklart väcker gärningen mannen gjort avsky, men det gör även de övergrepp där fullkomligt värnlösa personer misshandlas, dräps eller rånas. Jag har aldrig sett en liknande "skämtteckning" över en rånare eller någon annan övergreppsbrottsling. Jag har svårt att gradera denna typ av brott mot varandra då de alla drabbar oskyldiga och ofta värnlösa individer. Varför inte belysa de gäng som parasiterar på samhället och medvetet ställer sig utanför lagen. Eller varför inte belysa den vidrighet som ligger bakom synisk narkotikahandel.

I fallet ovan skulle jag dock utan att tveka vårda den skadade mannen och strängt bortse från mannens gärningar. Detta gäller även om jag får en patient från en anstalt eller ett häkte. Jag överlåter dömandet till domstolarna och straffet till kriminalvården. Ska vi börja gradera människor efter diverse brott eller övergrepp skulle vi inte kunna arbeta prehospitalt.

Så tänk till nästa gång ni talar om död och rätten till liv mm. Det är lätt att sparka på en död. Även han har barn och föräldrar.

Återigen - bra skrivet Isidor -.
Blood Will Tell

SOS112
Inlägg: 102
Blev medlem: 12/3 2004 9:55
Ort: VGR

Inlägg av SOS112 » 2/4 2009 23:53

Väl skrivet Isidor.

Florence
Inlägg: 43
Blev medlem: 17/10 2008 13:43

Inlägg av Florence » 3/4 2009 7:09

Är det bara jag som tror att trådskaparen hade hittat ett roligt feltryck i en tidning?

Man ska ibland tänka sig för innan man skriver en olämplig kommentar beroende på för vilken läsargrupp man har och vilken nivå man ska hålla i seriositet och förtroende.
Men alla får tycka vad man vill, det är det fina med demokrati och yttrandefrihet.

Edit: Meningsuppbyggnad & stavfel
Senast redigerad av 1 Florence, redigerad totalt 5 gånger.

Ambulanssjukvårdare

Inlägg av Ambulanssjukvårdare » 5/4 2009 11:21

Florence skrev:Är det bara jag som tror att trådskaparen hade hittat et roligt feltryck i en tidning?

Sedan de som kommenterar vissa olämpliga kommentarer kanske inte är så jättesmart, men visserligen får alla människor tycka vad de vill.
Till Ambass och Isidor.

Vilket jidder. Jag kan respektera en tung gubbe som robbat upp en övergödd bank eller snuvat staten på skattis. Det är stor skillnad på olika brott. Läste nyligen om en gubbe som suttit inne för våldtäkt och narkotikabrott och en annan som ofredat en kollega sexuellt. Gissa var dessa jobbar? Inte jobbade, utan jobbar! På ambulansen. Hur kan detta vara möjligt???

Användarvisningsbild
ambus
Moderator
Inlägg: 235
Blev medlem: 12/3 2004 20:06
Ort: Linköping, Östergötlands län

Nåja.

Inlägg av ambus » 5/4 2009 16:39

... man kan tycka oilka saker på ett forum, man kan ha åsikter som skiljer sig, MEN:

Alla vi som författar oss på ambulansforums diskussions-sida, har också ett ansvar att moraliskt och intellektuellt låta dem som har domstols-kompetens och befogenhet därmed, avgöra VEM som är skyldig till VAD, det är ointressant utöver detta, ffa eftersom det inte heller var syftet med inlägget såvitt jag kan förstå. Även eftersom vi vet att vi heller inte kan göra något åt detta fall- däremot visa respekt för familj & anhöriga. Vädjar därför om detta och hoppas på positiv respons. :?
Kom gärna med dina åsikter bara du kan stå för dem! -det kan jag...

Skriv svar