HJÄLP MIG !

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

HJÄLP MIG !

Inlägg av Linda » 26/5 2005 11:42

Jag söker febrilt efter Livräddarna som gick på SVT för en tid sedan.
Har varit i kontakt med SVT men de säljer den INTE, ej heller piratkopior som jag blev hänvisad till från svt..
Är det någon här som har spelat in denna serie och kan tänka sig att sälja den alt. göra en kopia på den åt mig ?
jag betalar frakten också !.

Mycket tacksam för hjälp då jag vill använda några avsnitt i utbildningssyfte.

Hör av dig via PM eller skriv här i tråden

Mvh
Linda

Framtidsmål

Letar också!

Inlägg av Framtidsmål » 27/5 2005 8:25

Letar också desperat efter den! Håller ögonen öppna fall jag gör några framsteg. Berätta gärna om du hittar


Anonymous

Inlägg av Anonymous » 28/5 2005 23:26

Jag har alla avsnitten hemma!!!
mail:a mig så fixar vi det
christian-johansson@home.se

mvh CJ

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 18/7 2005 0:31

efter åtskilliga mail så har det fortfarande inte dykt upp något i brevlådan !
skulle ha detta i undervisning. brinner i knutarna rejält !!!
Cribbe skrev:Jag har alla avsnitten hemma!!!
mail:a mig så fixar vi det
christian-johansson@home.se

mvh CJ

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 18/7 2005 0:34

detta hör väl hemma under fordon ? typ ämnet: ambulanser?
eller vad säger du Wernvik?
Patrick skrev:Letar oxå febrilt efter en sak fast inte samma. Jag undrar märket på "hinkarna" på mercedesens tak :roll: Skulle villja veta tillverkare, kontakt eller webbadres om så möjligt. Vore jätte tacksamm för svar! :lol:

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 18/7 2005 0:55

Linda skrev:detta hör väl hemma under fordon ? typ ämnet: ambulanser?
eller vad säger du Wernvik?
Patrick skrev:Letar oxå febrilt efter en sak fast inte samma. Jag undrar märket på "hinkarna" på mercedesens tak :roll: Skulle villja veta tillverkare, kontakt eller webbadres om så möjligt. Vore jätte tacksamm för svar! :lol:
Nja, under köp och sälj möjligen.

Men då jag gör allt för en dam i nöd så har jag flyttat det dit...:-)
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

Användarvisningsbild
zAjben
Inlägg: 440
Blev medlem: 19/8 2004 22:33
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av zAjben » 9/9 2005 22:31

Har en liten fråga; Eftersom SVT lade ut serien på sin hemsida där man kunde titta på den, är det då olagligt att sprida streamfilerna, d.v.s. de versioner av Livräddarna som låg ute på SVT's hemsida?

Användarvisningsbild
grelle
Inlägg: 78
Blev medlem: 9/6 2005 19:01
Ort: Universitetet

Inlägg av grelle » 10/9 2005 11:12

skulle ganska säkert kunna säga att det är mot lagen att sprida dem.
men jag är inte hundra...

Jimmy Olsson

Inlägg av Jimmy Olsson » 10/9 2005 14:39

Bara dom som äger filmerna har tillstånd att sprida dom. Alltså tillstånd och ett uppgjort avtal med dom som gjort programet.
SVT köper ju in programen. Dom får inte bara sända filmer/program hur dom vill. Dom betalar pengar för att få sända, samtidigt som dom som gör filmer/program får pengar för ATT dom visas. = )

Men som sagt, det är bara SVT som får sprida dem. (Under den tid som bestämts i avtalet.)

Men "wtf", du är ju inte ensam i världen att sprida filer. Så det är ingen fara. Du åker inte dit.
Dom som i första hand blir tagena för fildelning är dom som delar ut flera "Terabite". ~ dom som delar ut över 100 Gigabite.

1 Gig ~ 1000 Mb
1 Tera ~ 1000 Gig.

Framtidsmål

Inlägg av Framtidsmål » 15/9 2005 8:24

Det här ämnet har juvart uppe så länge nu så jag skrev ett mail till en på Svt. Detta är svaret: Hej Patrik

Jag tror att du kan köpa kassetter för privat bruk. Vänd dig till vår växen 08/ 784 00 00 och begär
att få komma till programkopior.

Vänlig hälsning
Eva Landahl


Har inte kikat på priserna men nu vet ni i alla fall vart man ska vända sig. Lycka till alla som också är sugna på livräddarna på vhs/dvd

Linda
Inlägg: 229
Blev medlem: 10/12 2004 23:10

Inlägg av Linda » 15/9 2005 20:42

det var konstigt för mailade svt oxå men fick då svaret att den serien kommer inte att säljas av hänsyn till de medverkande och till de anhöriga.
Piratkopior som gör programkopior åt svt gör inte heller någon kopia av samma skäl.
Men de kanske har ändrat sig....
Framtidsmål skrev:Det här ämnet har juvart uppe så länge nu så jag skrev ett mail till en på Svt. Detta är svaret: Hej Patrik

Jag tror att du kan köpa kassetter för privat bruk. Vänd dig till vår växen 08/ 784 00 00 och begär
att få komma till programkopior.

Vänlig hälsning
Eva Landahl


Har inte kikat på priserna men nu vet ni i alla fall vart man ska vända sig. Lycka till alla som också är sugna på livräddarna på vhs/dvd

1005
Inlägg: 138
Blev medlem: 8/5 2005 23:17
Ort: Stockholm
Kontakt:

www.svt.se

Inlägg av 1005 » 15/9 2005 21:51

www.svt.se

Där kan du titta om du vill även spela av om du är kunnig

Men detta har flera redan sagt!!

Skriv svar