"chat"

Här diskuteras och redogörs för hur Ambulansforum som Community fungerar
Lipton

Inlägg av Lipton » 19/11 2006 16:49

Chatten är ett bra initiativ. Har dock hittils inte lyckats pricka någon annans närvaro, men det kommer väl.

Cortex
Inlägg: 126
Blev medlem: 25/6 2006 13:23

Inlägg av Cortex » 20/11 2006 20:14

kanske skulle funka bättre att bestämma nån tid någon dag så flera har ett sorts "riktmärke", och strävar efter att hänga på linan just då, i stället för att sitta och chansa hela tiden :) Vi kanske ska testa att sätta upp en tid nån dag.? :)

Det kan ju inte mer än skita sig i allafall. ( ;

Lipton

Inlägg av Lipton » 20/11 2006 23:16

Det kan ju vara en spännande idé. Dagen D klockan K samlas vi i chatten och diskuterar ämnet Ä. Är ju som uppgjort för en effektiv diskussion (vilket på detta forum i nio fall av tio innebär att den tar extremt kort tid på sig att urarta till pajkastning mellan yrkeskategorier eller tänkta sådana). :lol:

klerty

Inlägg av klerty » 21/11 2006 10:05

Lipton skrev:Det kan ju vara en spännande idé. Dagen D klockan K samlas vi i chatten och diskuterar ämnet Ä. Är ju som uppgjort för en effektiv diskussion (vilket på detta forum i nio fall av tio innebär att den tar extremt kort tid på sig att urarta till pajkastning mellan yrkeskategorier eller tänkta sådana). :lol:
Jag är rädd Lipton att detta inte är något unikt för just detta forum. Det finns alltid "troll" eller sådana som vill vara av en viss karaktär som sätter in näbbar och klor för att få fram sin åsikt. Sen har vi tycker jag faktiskt en förvånande stor skara av peroner som inte alls är på detta sättet utan väldigt ödmjuka och lätta att diskutera med, det tycker jag är en av dom riktigt stora plus tecknen för detta forum.

Cortex
Inlägg: 126
Blev medlem: 25/6 2006 13:23

Inlägg av Cortex » 21/11 2006 17:02

Lipton: hahaha... Jao, du kan mycket väl ha rätt... De allra största diskusionerna kanske man ska undvika att beröra på chatter. Vi kanske bör hålla oss till små lätta "trevilga samtal" ;)

Get ready for the D-Day. 8)

Användarvisningsbild
Wernvik
Moderator
Inlägg: 776
Blev medlem: 12/3 2004 21:08
Ort: Anderstorp
Kontakt:

Inlägg av Wernvik » 21/11 2006 21:17

Vi var fyra inne igår kväll.

Funkade kanon!
Johan Wernvik
Moderator
http://www.ambulansservice.se

klerty

Inlägg av klerty » 22/11 2006 14:17

Ska vi bestämma någon "Happy hour" för ikväll då?

typ 19-20

klerty

Inlägg av klerty » 23/11 2006 1:12

Beklagar att jag missade den "happy hour" jag själv satte upp men det verkar inte som det var någon som var med mig ändå.

Lipton

Inlägg av Lipton » 23/11 2006 22:50

klerty: Har mekat med cykeln, och fått nackspärr (så nu skall jag vila nacken). Ville bara påpeka att du skaffat en grymt skön avatar! 8)

klerty

Inlägg av klerty » 24/11 2006 9:00

Ja Zac (Braff) är ju verkligen kung, har du sett garden state?

Lipton

Inlägg av Lipton » 24/11 2006 10:04

klerty skrev:Ja Zac (Braff) är ju verkligen kung, har du sett garden state?
Nope, inte hittat den i videohyllan än.

klerty

Inlägg av klerty » 24/11 2006 12:10

Den går på Canal + nu, jag har inte sett hela än men jag får sikta in mig på det nån kväll.

Skriv svar