Praktik hos ambulansen.

Här diskuteras allt som rör utbildning för att arbeta inom den prehospitala akutsjukvåden

Moderator: Wernvik

jl_ponken

Praktik hos ambulansen.

Inlägg av jl_ponken » 15/3 2007 10:06

Tjena.

Jag är en kille på 18 år som går mitt andra år på en linje som heter Räddning, Skydd & säkerhet i Växjö.
Jag är fast besluten att välja att jobba inom ambulansverksamheten i framtiden då jag gillar kontakten med andra människor och få hjälpa till.

Jag tänkte höra om det är någon som vet något om praktik hos ambulansen någonstans. Eftersom det är väldigt svårt att få tag i praktik hos ambulansen så undrar jag om någon vet någon stanns.
Funderar på att lägga min praktik på ett lov eller liknande eftersom vi inte har möjlighet till längre praktikperioder i min utbildning på gymnatial nivå.

Vore lärorikt & intressant om detta gick att ordna samt även om någon som jobbar inom akutsjukvård eller ambulansverksamhet hörde av sig.

Tack på förhand.

// Pierre, Växjö.

oscar_hbg
Inlägg: 28
Blev medlem: 16/3 2006 12:07
Ort: Skåne

Hej!

Inlägg av oscar_hbg » 15/3 2007 11:27

Inget riktgit svar på din fråga, jag går ungefär sammalinje, men här på vår skola har vi en pratikhandläggare som fixar plaster åt oss, har ni ingen sån? Jag ska ut på pratik på ambulsn till hösten eller nästa vår.
Hoppas det löser sig.
MVH Oscar

Användarvisningsbild
ohlstedt
Inlägg: 272
Blev medlem: 28/10 2005 7:52
Ort: Västerås

Inlägg av ohlstedt » 16/3 2007 8:32

sök i forumet efter liknande trådar det finns många såna...
/// Ohlstedt
Grovplåtslagare, USK, Sjuksköterska, Ambulanssjuksköterska, AMLS, PS

JOCKE

Inlägg av JOCKE » 17/3 2007 18:57

Denna frågan har varit uppe vid ett antal tillfällen på forumet... Jag kan inte svara på hur det ser ut i hela landet men vissa distrikt har en åldergräns på 21 år för att åka med i akutambulanserna.

Men frågan är ju alltid fri.

jl_ponken

Inlägg av jl_ponken » 17/3 2007 19:38

JOCKE skrev:Denna frågan har varit uppe vid ett antal tillfällen på forumet... Jag kan inte svara på hur det ser ut i hela landet men vissa distrikt har en åldergräns på 21 år för att åka med i akutambulanserna.

Men frågan är ju alltid fri.
Tack för ditt svar.
Som du säger så är det säkert olika i de olika länen.
Men det är nog inte lätt överhuvudtaget att få praktik hos ambulansen någonstans.

Med vänliga hälsningar: Pierre

laban333
Inlägg: 105
Blev medlem: 4/12 2006 6:07

Re: Praktik hos ambulansen.

Inlägg av laban333 » 17/3 2007 23:28

jl_ponken skrev:Tjena.

Jag är en kille på 18 år som går mitt andra år på en linje som heter Räddning, Skydd & säkerhet i Växjö.
Jag är fast besluten att välja att jobba inom ambulansverksamheten i framtiden då jag gillar kontakten med andra människor och få hjälpa till.

Jag tänkte höra om det är någon som vet något om praktik hos ambulansen någonstans. Eftersom det är väldigt svårt att få tag i praktik hos ambulansen så undrar jag om någon vet någon stanns.
Funderar på att lägga min praktik på ett lov eller liknande eftersom vi inte har möjlighet till längre praktikperioder i min utbildning på gymnatial nivå.

Vore lärorikt & intressant om detta gick att ordna samt även om någon som jobbar inom akutsjukvård eller ambulansverksamhet hörde av sig.

Tack på förhand.

// Pierre, Växjö.
Om du skulle kunna stava, skriva grammatiskt rätt, samt rätta till de fel du har i texten så skulle jag ta dej på allvar. Kan inte göra det nu...
IVA/NEO SSK

peder
Inlägg: 357
Blev medlem: 31/7 2004 22:28

Re: Praktik hos ambulansen.

Inlägg av peder » 17/3 2007 23:43

laban333 skrev:
Om du skulle kunna stava, skriva grammatiskt rätt, samt rätta till de fel du har i texten så skulle jag ta dej på allvar. Kan inte göra det nu...
Jo......

...och dej tar man på allvar på grund av vilken egenskap? din ödmjukhet?? dina givande inlägg i debatterna?? eller dina fakakunskaper som du gärna dela med dig av??
Skärp dej!
Den friske har många önskningar, den sjuke bara en.

Skriv svar