Vad gör man på stationen?

Här diskuteras allt som inte passade i de andra områdena, men som berör den prehospitala akutsjukvården.

Moderator: Wernvik

calle_p
Inlägg: 9
Blev medlem: 1/2 2010 23:26

Vad gör man på stationen?

Inlägg av calle_p » 9/3 2010 13:56

Säg att man jobbar på en mindre ort där inte larmen är så många vad gör man på dagarna som ambulans ssk/sjukvårdare? visst ser till mediciner finns men sen då hela dagen?? Jag jobbar som brandman men där finns det ju saker att göra hela dagarna med tvätta slang, laga maskiner och övningar mm men ni som jobbar som inom ambulansen förklara gärna hur era dagar ser ut och kvällar/nätter?

winwin
Inlägg: 7
Blev medlem: 27/1 2010 13:13

Re: Vad gör man på stationen?

Inlägg av winwin » 9/3 2010 21:06

Har bara jobbat i Sthlm, men om det är lugnt så kan man ju träna, kolla TV, sova. Sen ska man ju städa/kolla bilen, stationen ska skötas om, (städa kök m.m.). Men oftast så har man ju att göra :D.

amb.nisse
Inlägg: 79
Blev medlem: 7/3 2009 22:31

Re: Vad gör man på stationen?

Inlägg av amb.nisse » 15/3 2010 13:51

När jag jobbade på en lugn station så kollade man bilen, fikade, hade hand om förråd och dylikt. Satt vid datan, vilade middag, glode på tv tränade eller åkte ut och åt glass på sommaren.

Belastad station kollar man bilen, fikar, gör det man ska göra enligt dagslistan, tränar. sover sover sover sover, kolla tv, internet. men oftast ser man inte station så dygnet går fort... på nätterna vill man ha brandkårsnätter, sova sova sova :-) men då ska alla in så då sitter man och ugglar i bilen...

Användarvisningsbild
Glock 18C
Inlägg: 218
Blev medlem: 27/7 2006 0:06

Re: Vad gör man på stationen?

Inlägg av Glock 18C » 15/3 2010 18:22

Ja, varför ska alla hypokondriker åka ambulans på natten för?
Takmonterade kulsprutor är alltid mer effektiva än blåljus och sirener

Isidor
Inlägg: 727
Blev medlem: 23/10 2007 22:57

Re: Vad gör man på stationen?

Inlägg av Isidor » 12/5 2010 11:07

Jag är glad om jag ser stationen på ett pass...

Skriv svar