Nya ambulanser till Värmland

Här diskuterar du olika ambulansfordon

Moderator: Wernvik

kocken

Värmland

Inlägg av kocken » 31/1 2006 18:09

S 80 ambulanserna levererades under okt/nov-05
MB E 270 levererades under jan -06.

När storbilarna levereras har jag inte koll på
----------------------------------------------------------

http://www.stockholmsambulansen.se

klerty

Inlägg av klerty » 31/1 2006 20:35

Okej, får hålla lite bättre utkik nu märker jag eftersom jag missat dessa nya bilar totalt :lol: :wink:

klerty

Inlägg av klerty » 2/2 2006 15:09

Förresten så vann ju jag den lilla gissningsleken då eftersom det var MB som blev inköpta :D

Pagarn
Inlägg: 35
Blev medlem: 18/1 2006 0:34

Inlägg av Pagarn » 5/2 2006 16:20

Nu har jag luskat ut hur det ligger till med storbilsambulanserna. Det är Mercedes Sprinter som gäller - leveransen sker i början av mars. Den ena kommer stationeras i Karlstad och den andra sannolikt i Kristinehamn.

klerty

Inlägg av klerty » 5/2 2006 21:51

Där ser man, det ska bli mycket spännande att se dessa ambulanser då jag aldrig sett dessa in action så att säga. Du får ursäkta pagarn men vad är din källa? kommer du härifrån kanske tom jobbar du inom LIV?

kocken

Nya ambulanser i Värmland

Inlägg av kocken » 20/3 2006 17:38

Nu har den första av de två storbilarna registrerats på Värmland.
Det är en MB 316 CDI Sprinter, verkar bli placerad i Kristinehamn med tanke på att den är reggad på Landstinget Värmland/Bergslagens räddningstjänst.

Wikman

Inlägg av Wikman » 21/3 2006 23:10

Sprintrana blir stationerade i Karlstad samt Kristinehamn. Vi i Kristinehamn fick vår i fredags (17/3) och Karlstad får sin under nästa vecka.

Patrick

Inlägg av Patrick » 22/3 2006 18:37

Kocken, wikman, pagarn m.fl. har ni några källor, bilder, hemsidor m.m. ?? Tacksam för svar

skåneSSK
Inlägg: 21
Blev medlem: 22/2 2006 19:44

Storbils koncept

Inlägg av skåneSSK » 27/3 2006 10:28

Ni som kommer att få storbils ambulanser av MB Sprinter typ, se upp för viktproblem. Se till att berörda får reda på detta och väg bilarna innan de gamla tas ur drift. Vi i Skåne har stora problem med vikten, vi kan t.ex. inte ta extra personal i våra nya MB Sprinter... Enbart ordinarie besättning (2 st.) plus en patient, annars överstiger vi maxvikten. Det är också problem med vikten på framaxeln som är för hög = olaglig. KAMBER skåne har erbjudit sig att stå för alla ev. kostnader vid t.ex. böter, men mig veterligen så är det ju föraren som får stå med ansvaret.
Mitt råd :arrow: ta inget förhastat beslut innan all fakta ligger på bordet!

Patrick

Inlägg av Patrick » 6/5 2006 22:45

Tjena!
Idag såg jag en ny MB E270 när jag var i karlstad, alltså måste en ny MB ha stationerats i karlstad. Jag tänkte åka in till grabbarna någon dag och se vad dom har för bilar nere på station! :D

kocken

Värmlands ambulanser

Inlägg av kocken » 2/7 2006 22:00

Jag har lagt upp bilder på Karlstads E 270 och på Kristinehamns Sprinter i fotoalbumet

prehospital
Inlägg: 619
Blev medlem: 12/3 2004 5:45

Inlägg av prehospital » 3/7 2006 7:51

Fina bilar, men varför har de inte landstingets logotype på bilarna i stället för "VÄRMLAND KARLSTAD"? Ser rätt primitivt ut. Hade varit snyggare med loggan + stationeringsort, tycker jag.

Pagarn
Inlägg: 35
Blev medlem: 18/1 2006 0:34

Fler storbilsambulanser i Värmland?

Inlägg av Pagarn » 17/3 2008 11:47

Har Landstinget i Värmland köpt in ytterligare storbilsambulanser? Karlstad och Kristinehamn har ju sen tidigare varsinn Mercedes Sprinter.

Nyligen blev jag omkört av en Mercedes Sprinter märkt Arvika (40943 tror jag det var). Är det nån av de gamla bilarna som flyttats eller har Arvika fått en egen? Är det fler storbilsambulanser på G till Värmland? Nån som har koll?

Skriv svar